Artikler
Mathisen, P. (2014). Long distance mentoring, Magma - Tidsskrift for økonomi og ledelse 2014 (2) s. 86-87
|
Mathisen, P. (2012). Video feedback in higher education, - A contribution to improving the quality of written feedback, Nordic Journal of Digital Literacy, 2, vol. 7, 93-117. |
Mathisen, P. & Wergeland, B. (2009). Web-basert bilde-lyd mentoring - Pedagogiske muligheter og utfordringer. Digital kompetanse, Nordic Journal of Digital Literacy, 3-4, vol. 4, 173-188. |
Høigaard, R., & Mathisen P. (2009). Benefits of formal mentoring for female leaders. International Journal of Evidence Based Coaching and Mentoring Vol. 7, No. 2, August 2009, 64-70 |
Høigaard, R., & Mathisen P. (2008). Counselling in Action. Informal situated counselling in a school context. Counselling Psychology Quarterly, Vol. 21, No. 3, September 2008, 293–299 |
Sørheim, S., Mathisen, P. & Høigaard, P. (2008). Gode mentorrelasjoner. Mentorstudien 2005 – 2007. FoU-rapport nr. 4/2008, Agderforskning |
Mathisen, P. & Øgaard, H. (2008). Hvem skal ha hvem? Balansert matching av mentorer og protesjeer. MAGMA, Tidsskrift for økonomi og ledelse, 4/2008. |
Bachke, C. & Mathisen, P. (2008). Nettopp et nettverk. Om å gå på tre og et halvt bein. Årbok 2007. Kristiansand: Veiledernettverket i Agder/Høgskolen i Agder. |
Mathisen, P. & Kristiansen, A. (2007). Etiske retningslinjer i profesjonelle veiledningsforhold, Årbok 2007. Førde: Rettleiarnettverket i Sogn og Fjordane. |
Mathisen, P. & Lauvås, P. (2007). Falske coacher - finnes de? MAGMA, Tidsskrift for økonomi og ledelse, 4/2007. |
Mathisen, P. & Kristiansen, A. (2006). Etiske retningslinjer i profesjonelle veiledningsforhold, Årbok 2005. Kristiansand: Veiledernettverket i Agder/Høgskolen i Agder. |
Mathisen, P. & Kristiansen, A. (2005). Etiske retningslinjer i profesjonelle veiledningsforhold, Norsk Pedagogisk Tidsskrift, 3/2005. |
Mathisen, P. (2003). Veiledningsbegrepet – en vandring i et villnis. Årbok 2003, Rettleiarnettverket i Sogn og Fjordane. Sogndal: Høgskolen i Sogn og Fjordane. |
Høigaard, R. & Mathisen, P. (2003). Lösungsorientierten Gesprächen mit Schülern. Die Deutche Schule, Vol 95, 2003, No. 11/2003 |
Mathisen, P. & Bjørndal, C.P. (2003). Veilederrollen i prosjektarbeid. Fra skipper til los? Norsk Pedagogisk Tidsskrift, 1-2/2003 |
Mathisen, P. & Øgaard, H. (2003). Han fortalt itj´, - han lytta. Erfaringer med mentorordninger i et lederutviklingsprosjekt. Årbok 2002. Kristiansand: Veiledernettverket i Agder/Høgskolen i Agder. |
Høigaard, R. & Mathisen P. (2002). Informal Situated Counselling in Sport Psychology. K. T Gundersen & O. Kjørmo (ed.). Book of abstract. Nordic Sport Science Conference 2002. s. 16. Kristiansand |
Mathisen, P. & Høigaard, R. (2002). De veiledningslike samtalene, Norsk Pedagogisk Tidsskrift, 6/2002 |
|
Høigaard, R. & Mathisen, P. (2002). Løsningsfokuserte samtaler med elever. Bedre skole 1/2002
|
Bjørndal, C. & Mathisen, P. og Høigaard, R., (2002). Lærer og veileder. L97-lærerens vandring i veiledningens villnis. Bedre skole 1/2002 |
Høigaard, R. & Mathisen, P. (2002). Elevsamtalen - mer enn bare ord. Bedre skole 1/2002 |
Mathisen, P. & Bjørndal, C.P. (2002). Bak disken i et arabisk marked. Lærerens roller i prosjektveiledning. Årbok 2001. Kristiansand: Veiledernettverket i Agder/Høgskolen i Agder |
Kirkeby, S og Mathisen, P (2001). Mentoring av veiledere. Årbok 2000. Kristiansand: Veiledernettverket i Agder/Høgskolen i Agder. |
Mathisen, P. (2000). Veiledningsbegrepet – en vandring i et villnis. Årbok 1999. Kristiansand: Veiledernettverket i Agder/Høgskolen i Agder. |
Mathisen P. (2000). Metodeutvikling i veilederutdanning og praktisk veiledningsarbeid. Årbok 1999. Kristiansand: Veiledernettverket i Agder/Høgskolen i Agder. |